Projekt Erasmus+ Akcja KA2 “Raising STEAM (Science, Technology, Engineeing, the Arts and Mathematics) in Education” 2017-2019
Kraje uczestniczące: Cypr, Grecja, Słowacja, Włochy i Polska
KA2 "Raising STEAM in Education" jest innowacją edukacyjną mającą na celu ułatwienie uczenia się trudnych przedmiotów głównie ścisłych, takich jak nauki przyrodnicze, technologia, inżynieria i matematyka poprzez sztukę stosując bardziej interdyscyplinarne i całościowe podejście bazujące na praktycznych doświadczeniach, eksperymentach, nauce  poprzez działanie, które umożliwia jednocześnie artystyczną ekspresję.
Cele
• Rozwijanie kluczowych kompetencji (tzw. miękkich umiejętności), współpracy w międzynarodowym środowisku, uczenia się wielokulturowości, pracy zespołowej, rozwiązywania problemów, TiK - (w tym multimediów), opracowywania i prezentacji materiałów w języku angielskim.
• Komunikacja w języku angielskim, doskonalenie umiejętności językowych.
• Rozwijanie edukacji obywatelskiej i nacisk na wymiar europejski w edukacji szkolnej.
• Poznanie dziedzictwa europejskiego - przykłady dzieł sztuki, słynnych prac inżynierskich, wybitnych naukowców, jak również miejsc umieszczonych na liście UNESCO.
• Społeczeństwo cyfrowe - TiK wykorzystywane w praktyce szkolnej w odniesieniu do różnych przedmiotów oraz w sztuce, multimediach, aplikacjach edukacyjnych w praktyce.
• Kształcenie/rozwijanie tolerancji i otwartości na inność.
• Kreowanie/uczenie się innowacyjnych metod nauczania poprzez łączenie rozmaitych dziedzin nauki, matematyki i przedmiotów humanistycznych oraz kładzenie nacisku na holistyczne i interdyscyplinarne nauczanie.
• Rozwijanie edukacji włączającej - angażowanie artystycznie uzdolnionych uczniów we współpracę z uczniami o zainteresowaniach naukowych do popularyzacji i rozumienia sztuki oraz uczenie jej odbioru.
• Ułatwienie zrozumienia zasad matematyki i rozwijanie umiejętności matematycznych.
• Uczenie odpowiedzialności za kwestie ochrony środowiska i podnoszenie świadomości zdrowego stylu życia oraz łączenie ich z praktyczną wiedzą (biologia, chemia, fizyka), a także łączenie tej wiedzy z artystyczną ekspresją.
• Zwiększenie możliwości zatrudnienia uczniów/absolwentów poprzez ćwiczenie kompetencji kluczowych, zwiększanie wszechstronności zainteresowań i umiejętności obejmujących różne dziedziny z naciskiem na interdyscyplinarny wymiar edukacji.
Metody
• Położenie szczególnego nacisku na praktyczne doświadczenia i powiązania między teorią a  praktyką i otaczającym światem - uczenie się poprzez działanie.
• CLIL (Zintegrowanie kształcenie przedmiotowo-językowe) obejmujące takie przedmioty jak biologia, chemia, fizyka, matematyka, geografia, historia, WOS, architektura, sztuka.
• Odwrócone scenariusze lekcji i wdrażanie edukacji rówieśniczej - scenariusze lekcji opracowywane przez uczniów i stosowane w praktyce szkolnej podczas krótkoterminowej wymiany grup uczniów i we współpracy z lokalnymi społecznościami w ramach mobilności projektu, np. w szkołach podstawowych lub niższych klasach szkół ponadgimnazjalnych i stosowaniu tych metod jako zachęty i ułatwiających zdobywanie wiedzy i zrozumienie nauk ścisłych w tym matematyki przez uczniów,  tym samym zapobieganie wczesnemu porzuceniu nauki szkolnej.
• Prace projektowe, zarządzanie projektami, rozpoznawanie przez uczniów ich predyspozycji i roli w zespole lub projekcie.
• Edukacja nieformalna - działania projektowe prowadzone nie tylko w szkole, ale także we współpracy z muzeami, galeriami sztuki, instytucjami naukowymi, parkami narodowymi, przemysłem itd. oraz badaniem i wykorzystaniem środowiska miejskiego, w którym wszyscy funkcjonują - gry miejskie, gry terenowe, imprezy land-art (sztuka ziemi).
Upowszechnianie wyników projektu – odwrócone lekcje, plany lekcji opracowywane przez uczniów dla uczniów, innowacyjne prezentacje edukacyjne i filmowanie innowacyjnych lekcji, wystawy rezultatów artystycznej ekspresji studentów, współpraca z mediami, społecznościami lokalnymi i instytucjami niezwiązanymi z edukacją i/lub samorządem lokalnym, strony internetowe szkół, strona internetowa projektu, platforma Selfie+, media społecznościowe, Platforma Upowszechniania Rezultatów Erasmus+.
STEAM to edukacyjne podejście do nauki, które wykorzystuje naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę jako punkty dostępu do prowadzenia studiów, dialogu i myślenia krytycznego. Efektem końcowym są studenci, którzy podejmują przemyślane ryzyko, angażują się w naukę doświadczalną, potrafią w innowacyjny sposób rozwiązywać problemy, podejmują współpracę i uczestniczą w procesie twórczym.To innowatorzy, nauczyciele, liderzy i uczniowie XXI wieku!

Projekt Erasmus+ „Raising STEAM in Education”  8-12 kwietnia, 2019r. Słowacja - SNINA.
W niedzielę, 7 kwietnia grupa 8 uczniów z naszego liceum z 3 nauczycielami wyruszyła do miasta Snina na Słowacji, aby wziąć udział w ostatnim spotkaniu projektowym w ramach Erasmus+ „Raising STEAM in Education”.
Na miejsce przybyliśmy bardzo późno, około 2 w nocy, dlatego też następnego dnia byliśmy bardzo zmęczeni, ale mimo to chętnie uczestniczyliśmy w zorganizowanych zajęciach. Każdy z krajów przedstawił prezentacje na temat bioróżnorodności, wzięliśmy też udział w warsztatach chemicznych, gdzie sami mieliśmy okazję robić efektowne doświadczenia, a także w biologicznych, w których samodzielnie badaliśmy różne preparaty pod mikroskopem.
Potem udaliśmy się do Urzędu Miasta, gdzie zostaliśmy oficjalnie powitani przez panią burmistrz.  
Natomiast wieczorem wszyscy poszliśmy na kręgle, dzięki czemu bardzo szybko zintegrowaliśmy się z pozostałymi uczestnikami.
Drugiego dnia wyruszyliśmy autokarem na wycieczkę i odwiedziliśmy muzeum Andy Warhola, gdzie znajdują się oryginały jego prac. Uczestniczyliśmy tam w warsztatach – wykonywaliśmy prace  z zastosowaniem techniki stosowanej przez  Andy Warhola.  
Następnie zwiedziliśmy muzeum w Humenne. Mogliśmy podziwiać tam komnaty, w których żyła szlachta od czasów Renesansu do XX w. oraz wystawę pięknych, tradycyjnych pisanek  a także wystawę poświęconą bioróżnorodności.
O 20.00 wszyscy spotkaliśmy się w lesie i urządziliśmy ognisko.  
W środę wczesnym rankiem pojechaliśmy do drugiego największego miasta na Słowacji - Koszyc. Odwiedziliśmy tam Uniwersytet, gdzie pokazano nam, na jakich kierunkach możemy tam studiować. Oprowadzono nas również po pracowniach chemicznych i fizycznych. Mieliśmy okazję zapoznać się z postępami prac z zakresu nanotechnologii i badań nad możliwościami leczenia raka przy jej pomocy. Nie mniej interesujący był wykład poświęcony badaniom z wykorzystaniem specjalnego drona/helikoptera.
Po południu mieliśmy czas wolny i zwiedziliśmy piękny teatr, wieżę widokową katedry  i bardzo interesujące muzeum stali i iluzji optycznych.
Pomimo zmęczenia wieczorem odwiedziliśmy mieszkanie naszego kolegi i podzieliliśmy się dotychczasowymi wrażeniami z wyjazdu.  
W czwartkowy poranek znów spotkaliśmy się w szkole, uczestniczyliśmy w warsztatach, gdzie sami mogliśmy wzajemnie wykonać spirometrię albo EKG.
Na zakończenie miała miejsce ceremonia wręczenia certyfikatów uczestnictwa w wymianie.
W czasie wolnego popołudnia wszyscy odwiedziliśmy Połoniński Park Narodowy, gdzie znajdowało się piękne, czyste jezioro górskie. O 18.00 rozpoczęło się przyjęcie pożegnalne, gdzie mieliśmy okazję spróbować tradycyjnego jedzenia i świetnie bawiliśmy się na dyskotece.  
Ostatniego dnia zwiedziliśmy część Tatr – Tatrzańską Łomnicę i trzecią największą jaskinię na Słowacji. Zaskoczyła nas tam bardzo gruba warstwa śniegu. Po drodze udało nam się jeszcze spędzić trochę czasu w Lewoczy - urokliwym miasteczku, w którym znajduje się największy w Europie ołtarz.
Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że mogliśmy wziąć udział w projekcie. Nawiązaliśmy dużo przyjaźni i mieliśmy okazję do poznania tamtejszej kultury „od kuchni”. Wszyscy byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni tym, jak bardzo gościnni potrafią być Słowacy.
Julia Baraniuk

Projekt Erasmus+ „Raising STEAM in Education”  23 lutego – 2 marca 2019r. Grecja – Saloniki

W sobotę, 23 lutego grupa 3 uczniów z naszego liceum udała się w podróż do miasta Saloniki na północy Grecji, aby wziąć udział w  przedostatnim spotkaniu projektowym w ramach Erasmus+ „Raising STEAM in Education”.

Dzień 1
Po długiej podróży z Warszawy przez Ateny dotarliśmy późnym popołudniem do Salonik. Nasi gospodarze, uczniowie greckiej szkoły odebrali nas z lotniska. Po krótkim odpoczynku, wraz z uczniami ze Słowacji, udaliśmy się na pierwszy spacer po mieście. Nocne życie rodzimego miasta Aleksandra Wielkiego urzekło nas swoim czarem, ciepłem i nocnym blaskiem.

Dzień 2
Korzystając z wolnej niedzieli odespaliśmy zaległości i, w pełni sił, zanurzyliśmy się w greckiej atmosferze. Tego dnia nasz posiłek stanowiły owoce morza, były wspaniałe!

Dzień 3
W partnerskiej szkole, nasi greccy koledzy dali nam pokaz swoich tradycyjnych tańców. Na początek, aby przełamać lody, uczniowie z wszystkich krajów zagrali w gry integracyjne oparte na zgadywankach dotyczących europejskich tradycji. Następnie każdy zespół opowiedział jak temat technologii jest traktowany w jego kraju, było to zadanie projektowe. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o nas i o tym jak postrzegają nas inni. Na koniec, udaliśmy się na spotkanie z burmistrzem Kalamarii, dzielnicy Salonik, który opowiedział nam o przeszłości miasta i miejscowych zwyczajach.

Dzień 4
Dzień pełen wrażeń. Na początek wizyta w muzeum technologii oraz laboratorium NOESIS, gdzie mogliśmy sami doświadczyć funkcjonowania praw natury oraz zagrać w różne gry, które pokazywały ich siłę. Widzieliśmy też na horyzoncie Olimp, siedzibę starożytnych bogów, który olśniewał swoim majestatem. W muzeum kina, poznaliśmy ciekawostki najważniejszych filmów kinematografii Grecji, oraz nakręciliśmy nasz własny film w stylistyce horroru. Na koniec dnia, odbyliśmy świetny tur autobusem po dawnej części miasta, podróż od starożytności i czasów bizantyjskich aż do współczesności.

Dzień 5
Na uniwersytecie uczestniczyliśmy w warsztatach, w ramach których budowaliśmy według zaproponowanych instrukcji roboty, które same poruszały się. Na wydziale medycyny, pokazano nam technologie dzięki, którym można było kierować maszynami jedynie za pomocą myśli. Prawdopodobnie niedługo wiele rzeczy będzie tak właśnie funkcjonować! Specjalne okulary dały nam okazję do odbycia wirtualnej wizyty medycznej.

Dzień 6
Tego dnia zwiedziliśmy muzeum archeologiczne oraz sztuk pięknych. Grecy mają naprawdę wiele dzieł sztuki starożytnej i współczesnej, z których są bardzo dumni. Na warsztatach artystycznych, tworzyliśmy tzw. „walizeczki” metodą kolażu. Służyło to pracy nad ekspresją naszych wartości, którymi chcemy się dzielić w czasie podróży.
Wieczorem, bal maskowy był wspaniałą okazją do wspólnej zabawy i tańców. Wspólnie próbowaliśmy tańczyć poloneza!

Dzień  7
Ostatniego dnia udaliśmy się na ostatnią już wycieczkę po mieście. Zwiedziliśmy kilka symboli miasta, jak kościół Hagia Sofia, czy zrobiliśmy sobie obowiązkowe selfie przed Łukiem Galeriusza. Z żalem musieliśmy rozstać się...

Barbara Marczewska
Michał Szyszko
Mateusz Zieliński

Dnia 8 stycznia 2019 roku nauczyciele i uczniowie VII LO zostali zaproszeni jako jedyni z całego kraju na Ogólnopolski Dzień Informacyjny Programu Erasmus+ w celu podzielenia się spostrzeżeniami dotyczącymi projektów wymian międzynarodowych. Spotkanie miało miejsce w salach konferencyjnych stadionu PGE Narodowy. Uczniowie - beneficjenci, Barbara Marczewska (2B), Julia Karasińska (2B), Elwira Dybisz (3D), Remigiusz Cynkier (3D) oraz Michał Szyszko (2A) oczarowali słuchaczy. Pełni energii i entuzjazmu przekazali swoje doświadczenia i impresje z ‘erasmusowej’ przygody.  Projekty Erasmus+ realizowane w VII LO są traktowane przez Agencję Narodową Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jako przykład dobrych praktyk i inspiracje dla innych nauczycieli w kraju. Pani Małgorzata Malczyk, koordynator projektów, przedstawiła osiągnięcia naszej szkoły oraz odpowiadała na pytania zebranych. Pani Grażyna Uchman oraz pan Stanisław Świtlik zapewnili wsparcie logistyczne i dokumentację.

Ogólnopolski Dzień Informacyjny Programu Erasmus+

Wymiana STEAM

Turyn - październik 2018 film opracowany przez Tosię Dobrowolską i Agnieszkę Janik - Green Engineering in Warsaw

Projekt eTwinning "Street Art for EUrope"

I M P R E S J E
Październik roku 2018 okazał się miesiącem pełnym wrażeń, a wszystko za sprawą podróży do Włoch w ramach projektu Erasmus+ KA2 „Raising STEAM in Education". Trzynastego października cztery uczennice naszej szkoły wraz z dwojgiem nauczycieli opuściły polskie lotnisko, lądując w urokliwym Bergamo. Piękne uliczki i pyszna pizza zjednały nasze serca, jednak to był dopiero początek przygody. Następnego dnia wspólnie udaliśmy się pociągiem do Mediolanu, skąd po obejrzeniu najważniejszych zabytków m.in. Katedry Narodzin św. Marii oraz Galerii Vittorio Emanuele II ruszyliśmy w dalszą podróż do Turynu. Na miejscu zostałyśmy ciepło przywitane przez goszczące nas Włoszki.
W trakcie tygodniowego pobytu miałyśmy nie tylko możliwość poznania włoskich zwyczajów, lecz poprzez codzienny kontakt z młodzieżą różnych narodowości, rozwinęłyśmy sprawności językowe oraz nawiązałyśmy międzynarodowe znajomości. W czasie projektu udało nam się poszerzyć wiedzę na temat DNA, poprzez udział w zajęciach laboratoryjnych, których celem była izolacja materiału genetycznego z banana bądź kiwi. Udział w Innovation and Science Festival dał możliwość uzupełnienia naszej wiedzy w zakresie żywienia poprzez zajęcia w Escape Room oraz wykład na Wydziale Biotechnologii Uniwersytetu w Turynie. Z kolei odwiedziny w Parku Peccei pokazały nam, jak Green Engineering może zostać wykorzystana w otaczającym nas świecie. Za sprawą wizyty w Muzeum Egipskim dokładnie poznałyśmy historię starożytnego Egiptu. Mogłyśmy na własne oczy zobaczyć szereg starożytnych eksponatów, co było niezwykłym doświadczeniem. Każdego dnia, po zakończonych zajęciach, miałyśmy czas na pogłębianie więzi z naszymi włoskimi rówieśnikami, co zaowocuje przyjaźniami na długie lata.
Udział w projekcie był dla nas niezwykłym doświadczeniem, które pozwoliło nam na poznanie zagranicznych kultur, rozwój umiejętności interpersonalnych, językowych, a także poszerzenie wiedzy w różnych dziedzinach nauk, a zwłaszcza w zakresie nowatorskiej zielonej inżynierii. Wyjazd ten okazał się bezcennym doświadczeniem, które zostanie w naszej pamięci przez całe życie.

Ola Suchołbiak

 

 

Dni Przyrody 2018

Cypr

W marcu ośmioro uczniów naszej szkoły wraz z dwojgiem nauczycieli wyleciało na Cypr w ramach Projektu Erasmus+ KA2 „Raising STEAM in Education”.  W trakcie tygodniowego pobytu w mieście Limassol mieliśmy okazję poznać ludzi z różnych krajów świata, rozwinąć zdolności językowe, a także poznać kulturę i historię wyspy.  Podczas wyjazdu uczęszczaliśmy na zajęcia w prestiżowej, cypryjskiej szkole IMS Private School Institute of Maths and Sciences oraz braliśmy udział w warsztatach matematycznych i astronomicznych, takich jak układanie mozaik, budowanie k-drona czy obserwacja słońca w planetarium. Mieliśmy również okazję zwiedzić ruiny zamku oraz grobowce antycznych władców i poznać historię starożytnych mozaik. Po zajęciach szkolnych mieliśmy czas na nawiązywanie więzi z pozostałymi uczestnikami wymiany, które zaowocowały przyjaźniami na długie lata. Spędzanie czasu z cypryjskimi rówieśnikami pozwoliło nam poznać ich obyczaje, codzienne życie, kuchnię, a także sposoby spędzania wolnego czasu. Udział w wymianie był dla nas wspaniałą okazją do rozwoju umiejętności interpersonalnych i językowych oraz szansą na zdobycie bezcennych doświadczeń na całe życie.

Natalia

Tak nam było na Cyprze

Cypr

Janusz Kapusta

Maths and Us-1

Kahoot K-dron Janusz Kapusta

Warszawa

STEAM Warsaw

Natural Sciences and Art

Kabaty

How to survive in Warsaw - a film

How to survive in Warsaw - animation

Projekt międzynarodowej wymiany Erasmus+

Prezentacja podsumowującą projekt nauczycielski Erasmus+ KA1 "Razem możemy lepiej"

Wyniki ankiet o EUtopii - podsumowanie projektu EUtopia_Final_Report_September_2017_Survey

W latach 2015-2017 uczestniczymy w projekcie Erasmus+ ze szkołami z Włoch, Turcji, Hiszpanii, Grecji i Łotwy. Tytuł: EUtopia - Europejskie wyzwania do roku 2020
Język projektu: angielski
Projektowane jest 6 mobilności. Każdy kraj opracowuje jeden temat i przygotowuje działania/zadania podejmowane wspólnie przez młodzież w grupach międzynarodowych podczas zjazdów i między zjazdami w czasie realizacji projektu. Produktem końcowym jest film nakręcony przez młodzież prezentujący tematykę projektu.
1. Włochy - Walka z wykluczeniem społecznym grudzień 2015 - 6 uczniów
2. Turcja - Problem przedwczesnego zakończenia nauki w szkole luty 2016 - 5 uczniów
3. Hiszpania - Problemy imigracji kwiecień 2016 - 6 uczniów
4. Polska - Związek między edukacją szkolną a rynkiem pracy październik 2016
5. Grecja - Innowacje edukacyjne i wykorzystanie narzędzi TiK w celu poprawy wyników nauczania luty 2017 - 6 uczniów
6. Łotwa Zdrowy tryb życia i problemy środowiska naturalnego kwiecień 2017 - 6 uczniów.

Szczegółowe informacje u p. Małgorzaty Malczyk.

W dniach 22-29 kwietnia - uczennice naszej szkoły: Marta Rekłajtis, Julia Owczarska, Julia Chacińska, Aleksandra Jeżo, Maria Woźniak i Katarzyna Pietras wraz z nauczycielkami języka angielskiego - p. Małgorzatą Malczyk i p. Grażyną Uchman wyjechały na Łotwę w ramach projektu "EUtopia - Europe Challenges to 2020" będącego częścią unijnego programu Erasmus+. Tematem przewodnim spotkania był zdrowy styl życia.
Podczas tygodniowego pobytu na Łotwie w swoich domach gościli nas uczniowie partnerskiej szkoły Nitaures Vidusskola znajdującej się w małym miasteczku Nitaure oddalonym 80km od Rygi. Codziennie wraz z rówieśnikami z Grecji, Turcji, Włoch, Hiszpanii i Łotwy uczestniczyliśmy w zajęciach w szkole, gdzie mogliśmy bliżej się poznać i realizować działania projektowe. Ich częścią był pokaz filmów przygotowanych przez każdy kraj, a także prezentacje i warsztaty. Łotysze zadbali o to, byśmy jak najwięcej zobaczyli, zabierając nas m.in. na całodzienną wycieczkę do Rygi, parku safari w More, zamku w Turaide oraz na farmę organiczną. Po skończonych zajęciach integrowaliśmy się międzynarodowo spędzając wspólnie czas zaplanowany przez gospodarzy. Zwieńczeniem spotkania była impreza pożegnalna, podczas której otrzymaliśmy certyfikaty i mieliśmy okazję nauczyć się narodowych tańców z krajów partnerskich. Kiedy wymiana dobiegła końca, nie obyło się bez łez, gdyż ciężko było opuścić gościnną Łotwę, ale zawarte tam międzynarodowe przyjaźnie z pewnością przetrwają, a wspaniale spędzony czas pozostawi miłe wspomnienia.

Autorka: Julia Chacińska

EUTOPIA w Słowackim Zobacz

Film z pobytu na Łotwie w ramach projektu Erasmus+ "EUtopia" wykonany przez uczennicę Kasię Pietras z IIC
Na Łotwie

Film o zapobieganiu zbyt wczesnemu kończeniu nauki / odpadaniu ze szkoły: HopefulStory
Film o zdrowym trybie życia: Healthy lifestyle
Nasz stopover w Atenach: EUtopia_Athens
Nasz pobyt w Salonikach: EUtopia_Thessaloniki

Materiały przygotowane przez uczniów biorących udział w spotkaniu EUtopian w Grecji.

Dziewiątka uczniów naszego liceum, która uczestniczyła w projekcie Erasmus+ oraz dwójka koordynatorów projektu- p. Małgorzata Malczyk i p. Grażyna Uchman w dniach 14.10-22.10 udała się do miasta Saloniki w Grecji. Realizowali tam temat „ICT in School” oraz „Early school drop-out”. Uczniowie wraz z pomocą koordynatorów przygotowali prezentacje multimedialne oraz film specjalnie na tę okazję. Nasza szkoła świetnie wypadła na tle innych krajów uczestniczących w projekcie (Włochy, Grecja, Łotwa, Hiszpania, Turcja). Grupa miała również okazję zwiedzić stolicę Grecji- Ateny oraz Pellę- stolicę imperium Aleksandra Wielkiego. Uczniowie z projektu wynieśli z pewnością międzynarodowe przyjaźnie, zasmakowali lokalnych specjałów, zażyli greckiego słońca, a co najważniejsze przeżyli wspaniałą przygodę jednocześnie zdobywając wiedzę!
Przed nami jeszcze ostatni wyjazd w ramach projektu - Łotwa, który będzie miał miejsce w kwietniu 2017 roku. 

Autorka: Angelika Juszczyńska

Film o wykorzystaniu nowoczesnych technologii w edukacji. Moderntechologies
Prezentacja o nowoczesnych technologiach w naszej szkole. ICT in school
Prezentacja o zapobieganiu zbyt wczesnemu kończeniu edukacji przez młodzież w Europie i w Polsce. Early-dropout-Poland

Pokaz slajdów z wymiany Erasmus+ EUtopia
Pescara: Pescara
Warszawa: EUtopia_Warsaw
Barcelona: EUtopia_Barcelona

My animated collage

Film z Barcelony autorstwa ucznia Michała Warzeca: Barcelona

Film z wymiany polskiej: Wymiana
Film z wymiany włoskiej: Poland_exclusionlogo

Film z wymiany hiszpańskiej: ERASMUS+FILM Immigration

Team building

EU Employment priorities and our_activities

Strona projektu Comeniusa "C Code to Common Future" http://comeniusccode.eu/

Międzynarodowa wymiana młodzieży